Часто в ході експлуатації автомобіля виникають проблеми з його зовнішнім виглядом, особливо з лакофарбовим покриттям: дрібні подряпини, відколи, іржа, вигорання на сонці, сліди від хімії, неякісного дорожнього покриття або корозійних процесів. Для багатьох автовласників це – дрібниці, на які просто не зважають. Для решти це причина так званого «косметичного» ремонту або ж навіть кардинального оновлення – зміни кольору. Хоча на рішення перефарбувати автівку можуть також вплинути модні тенденції на авторинку чи навіть придбання нового капелюшка та брендової краватки, які не дуже пасують кольору автомобіля. Втілення на автівці усіх ваших кольорових фантазій або дизайнерських рішень вимагатиме обов’язкового проходження процедури перереєстрації оновленого автомобіля в одному із сервісних центрів МВС — відповідно доп. 33 постанови Кабінету Міністрів України 1388-98. Тобто після перефарбування авто або нанесення на неї плівки перереєстрацію необхідно здійснити упродовж десяти діб після виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Автовласник або довірена особа може звернутися до будь-якого територіального сервісного центру МВС, незалежно від місця проживання або реєстрації, з такими документами:
-паспорт;
-ідентифікаційний номер;
-доручення на уповноважену особу (за необхідності);
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Під час огляду автомобіля працівники сервісного центру МВС колір визначають візуально та надають висновок, в якому вказується колір автомобіля.
Цікаво, що нині при реєстрації автомобіля у графі «колір» вписують лише 11 основних кольорів без уточнень щодо відтінків: чорний, синій, зелений, бежевий, червоний, фіолетовий, оранжевий, жовтий, білий, коричневий, сірий. Таким чином, це дає автовласникам право не здійснювати перереєстрацію своєї автівки, якщо навіть було суттєво змінено відтінок без зміни основного кольору.
Важливо зазначити: якщо на автомобіль нанесено два і більше кольорів, то згідно з Наказом МВС №12 від 11.01.2005, основним кольором ТЗ вказується колір його нижньої частини. Тобто дах, капот і багажник можна перефарбувати в будь-який вподобаний колір, якщо загальна площа не перевищує 50%. В іншому випадку буде вказано комбінований колір. Для вантажних автомобілів вказується колір кабіни.
Покриття кузова легкового автомобіля (кабіни вантажного автомобіля) ламінаційною або антигравійною прозорою плівкою перереєстрації в ТСЦ МВС не вимагає. Як, власне, і обтягування автівки кольоровою плівкою, колір та відтінки якої підходять до «рідного» кольору автомобіля.
Не дивина, що смаки людей з часом змінюються. І одним з яскравих показників такої мінливості є популярність у різні роки того чи іншого кольору автомобілів. На початку автомобілізації все було просто: кольори кузовів були нехитрі, мов банка фарби із сусіднього магазину. Історики стверджують, що найбільший вибір забарвлення автомобільних кузовів був у шістдесяті. Дороги майже всіх країн світу виглядали, як велика коробка з кольоровими олівцями. Та, все ж таки, головними кольорами навіть у райдужні шістдесяті були білий і ніжно-блакитний.
А який колір автомобіля найпопулярніший у світі сьогодні?
Опираючись на дані рейтингу, що його склав один із всесвітньовідомих німецьких виробників лакофарбових покриттів, можна констатувати, що найпопулярнішим забарвленням автомобілів вже тривалий час залишається білий. Його має 41 відсоток нових машин. На другій позиції чорний – 16 відсотків автомобілів. І третє місце у світовому рейтингу популярних автомобільних кольорів посідає сірий колір. За ним у списку – блакитний і червоний. На передостанньому місці жовті машини. Та все ж вони впали не так низько, як зелений. А от найгірше продавані автомобілі у світі це ті, що пофарбовані в коричневий колір.
Щоправда, до цих даних не варто ставитись як до непохитної істини, адже усі рейтинги мають похибки і особливості. Наприклад, вподобання українців щодо популярної кольорової палітри автівок дещо відрізняються від світових тенденцій. В Асоціації автовиробників України теж мають свій список модних автомобільних фарб. В «УкрАвтопромі» стверджують, що основний колір настрою вітчизняних автовласників теж білий. А от сірий в усіх його відтінках суттєво обігнав представницький чорний.