На жаль, такі ситуації трапляються нерідко. При цьому, намагаючись вирішити питання у касира чи продавця-консультанта, у відповідь чуємо пояснення на кшталт: «Не встигли замінити цінники». А на вимогу продати товар за ціною, вказаною на ціннику, реакція продавця буває такою: «Не хочете - не беріть» або «Можемо оформити повернення товару».
І тоді у покупця є три вибори: 1) відмовитися від покупки та забрати свої гроші; 2) змиритися з вищою ціною; 3) домогтися продажу товару за ціною, зазначеною у ціннику.
Саме для бажаючих обрати останній варіант корисною буде наступна інформація.
Відповідно до частини 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару. Інформація про продукцію повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.
Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов’язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.
Оформлення засобів інформування про ціни проводиться до надходження товару до торговельного залу або об’єкта дрібно-роздрібної торговельної мережі. Працівники суб’єкта господарювання до початку роботи повинні перевірити наявність і правильність оформлення ярликів цін (цінників), покажчиків цін, меню, прейскурантів цін.
Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку.
У випадку відмови можна залишити запис у Книзі відгуків та пропозицій.
Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник, заручитися показами свідків і, звичайно ж, зберегти чек.
Здійснивши всі так звані підготовчі дії, споживач має право звернутися із заявою до відповідного органу з питань захисту прав споживачів, долучивши до неї зазначені докази.
Нагадуємо, що управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області знаходиться за адресою: м.Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, 4 поверх. З питань захисту споживачів звертатися в кабінет № 410.