Зараз ейчару і рекрутеру доводиться освоювати нові ролі: і маркетолога, і піарника, і сейлза (менеджера з продажів)… Уміння «продати» вакансію гідному кандидату – одне з найважливіших аспектів. Саме тому, Кіровоградським міськрайонним центром зайнятості проведено засідання HR-клубу на тему «Як продати вакансію або Як зробити «смачну» вакансію» .
Зробити це не так складно, якщо розкласти все на прості дії, що і намагалися зробити ейчари ПАТ «НВП «Радій», ТОВ «Три стар», ТОВ «Степколл-Кропивницький», ТОВ ТРК «Портал», ТОВ «Копілка», ТОВ «Друкмаш-центр» та ФОП Колос Н. М.
Незважаючи на кризу, боротьба за цінні кадри набирає обертів. Справжні професіонали зазвичай не потребують нової роботи, тому вони диктують свої умови і обирають найкращу з пропозицій на ринку. Багато ейчарів і рекрутерів вже на своєму досвіді зрозуміли, що зараз мало просто розмістити вакансію –відгуків на наступний ранок чекати не доводиться – за хорошими кандидатами потрібно «побігати».
Юлія Моторна, HR-менеджер кафе «Квартира», поділилася своїми напрацюваннями та інструментами, які вона використовує під час інтерв’ювання з кандидатами, щоб зацікавити чи навіть переманити фахівців.
«Для початку, влаштуйте «мозковий штурм» з піарником, маркетологом, менеджером зі збуту та колегами-ейчарами. Його мета – визначити, за рахунок чого компанія приваблива як роботодавець, що допоможе вам «продати» вакансії кандидатам. На додаток, або замість мозкового штурму, проведіть дослідження-опитування про те, що колегам подобається у вашій компанії, чому вони вважають за краще працювати саме тут. Тепер опишіть у красивих, лаконічних і «смачних» фразах основну інформацію про компанію, її конкурентні переваги як роботодавця і пропозиції для кандидатів», – розповіла Ю. Моторна.
Усі плюси компанії, які змушують кандидатів вибрати саме її, HR-менеджер «Квартири» розподілила на категорії.
- Бренд роботодавця. Cкладові: стабільність, статус компанії, споживчий бренд, інноваційність та ін. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Скільки років існує компанія? Скільки у неї філій? Де знаходиться головний офіс? З якими великими і відомими клієнтами вона працює? Чи є вона лідером ринку або провідною компанією? Чи має масштабні проекти або амбітні цілі? Як багато людей працює в компанії?;
- Ергономіка роботи. Складові: зручність роботи, комфортний офіс тощо. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Де знаходиться офіс? Як він облаштований? Чи є поруч їдальня або кухня в офісі? Чи робиться вранці смачна і бадьора кава? Чи є зона відпочинку? Який графік роботи? Чи є скорочені дні або додаткові свята?;
- Мотиваційний пакет. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Чи є додаткові виплати (оплата мобільного, проїзду, відряджень, оплата обідів, фітнесу, відпочинку для дітей, знижки на продукцію або послуги і т. д.)? Чи надаються в користування співробітникам гаджети?;
- Навчання, розвиток, перспективи. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Чи є в компанії можливість вчитися (це може бути як корпоративне навчання з запрошеними або внутрішніми тренерами, так і навчання при прийомі на роботу)? Які перспективи є у фахівця на цій посаді (уточнюємо інформацію для конкретної вакансії)?;
- Професійна команда, наставники-експерти. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Чи є у фахівця можливість працювати з експертами, досвідченими наставниками? Який стиль управління у керівника (демократичний та ін.)? Чи можна його назвати суворим, але добрим учителем, наставником? Можливо, це робота в команді рідкісних фахівців або з відомими топ-менеджерами, консультантами та експертами?;
- Цікавий проект, творча робота. Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Це цікавий (великий, амбітний) проект? Новий проект або продукт у своєму сегменті ринку? Відкриття нового філіалу? Виклик або конкурс для найсильніших?;
- Гроші (зарплата, бонуси). Питання, які допоможуть зібрати цю інформацію: Чи є річні бонуси або 13-а зарплата, щорічна індексація? Бонуси, квартальні або щомісячні премії? Чи є додаткові бонуси на свята, день народження, за вислугу років?
Отже, інформація про конкурентні переваги зібрана, структурована і записана. Одні переваги відносяться до компанії в цілому, деякі пов’язані з конкретною вакансією. Намагайтеся, щоб текст був компактним. Завчіть його напам’ять, щоб він лився як прекрасна пісня, і у кандидата не виникало додаткових питань.
Вікторія Андрущенко, представник ТОВ «Степколл-Кропивницький», перейняла естафету і дала кілька порад, як використовувати складену вакансію при співбесіді.
- Перш ніж почати ставити питання кандидату, оцінювати його навички або знання, потрібно налаштувати людину на довірчий лад і зацікавити його, показавши вигоди знайомства.
Рекрутер і кандидат – партнери, вони ведуть переговори і обидва шукають варіанти співпраці. При цьому кандидату важливо не тільки те, чого від нього хочуть, але і наскільки його цінують як рівного учасника переговорів.
- Під час «продажу» вакансії, в першу чергу, орієнтуємося на мотивацію конкретного кандидата. У ході співбесіди виявляємо потреби кандидата і подаємо доводи і вигоди відповідно до його пріоритетів, але також не забуваємо сказати про інші плюси роботи в компанії.
«Головне – будьте впевнені в собі, говоріть правду, посміхайтеся, ведіть себе дружелюбно і кандидат відповість вам взаємністю», – підкреслила В. Андрущенко.