З чого почалось створення школи програмування?
Для початку ми збирали дитячі групи, навіть одержували перемоги у конкурсах. А потім я зрозумів, що треба щось більше робити у напрямку вчителювання. І прийшов до свого колишнього вчителя з програмування – Книшука Анатолія Васильовича та розповів свої думки.
Ми почали з аренди приміщення та закупки обладнання. Все робили за свій кошт. Анатолій Васильович взяв на себе економічно-правову сторону створення школи. А я відповідав за технічні питання організаціїї.
Звичайно, поміж наших занять у школі ми продовжували працювати на своїх основних роботах.
Що було найважче у створенні школи?
Найважче було спочатку – створювати «школу мрії» з нуля, паралельно маючи інші справи (я працював на двох роботах). Взагалі-то не можу сказати що було надто важко на якомусь етапі – ми люди-практики і знали, що дійдемо до кінця.
Я займався розробкою навчальної програми, за якою навчаються наші учні. Інші програмісти нашого міста теж приймали в цьому участть. До речі, програму ми вдосконалюємо і дотепер.
Скільки триває навчання у школі?
Півроку. У нас є різні курси – web development, android. Основна ідея – за півроку ми маємо перейти від теорії до практики. По суті до практики ми переходимо майже одразу
Хто взагалі навчається у школі?
Взагалі, більшість молоді, але є й більш старше покоління. Їм авжеж трошки важче дається навчання – сім’я та обов’язки забирають більше часу. Приходять на навчання і дівчата, але їх авжеж менше, ніж хлопців. Взагалі у групі від 6 до 10 учнів.
Якщо до Вас прийде людина з нульовими знаннями у програмуванні, але яка захоче навчитись програмувати?
Це нормально. У нас своєрідний підхід до навчання. Ми підтримуємо учнів он-лайн – відповідаємо на питання, підказуємо де шукати інформацію та на чому слід зосередити увагу.
Навантаження – величезне. Адже потрібно працювати на занятті, ще й виконувати домашню роботу та кожний з учнів ще підтягується до середнього рівня знань з побічних предметів. Наприклад, якщо вчишся програмувати та не знаеш англійської – це халепа. Ми розроблюємо міні-курс з технічної англійської мови, щоб учні принаймні могли читати документацію в інтернеті. Або навичка сліпого набору – начебто можна й обітись без неї, але ми пропонуємо вдосконалюватись і в такому напрямку. Тому учні повинні викладатись на всі 100%, щоб встигати засвоювати інформацію. Все таки мета серйозна – значно вирости за півроку!
А взагалі до нас завжди можно прийти і поспілкуватися, побачити все на власні очі.
Ви використовуєте підручники чи конспекти у навчанні?
Поличка з книжками у нас є, але найголовніше – це те, що залишається у голові учня. Ніяких конспектів. Усі уроки ми знімаємо на відео – потім віддаємо учням, щоб продивлялись, якщо щось забудуть. Ми задіюємо на уроках командну роботу. Наприкінці навчання ніяких тестів чи екзаменів. Більшість наших викладачів – є роботодавцями, тому складання тестового завдання при прийомі на роботу програмістом – це і є тестування по закінченню курса. Тобто більшість наших випускників зараз працевлаштовані та працюють за фахом «Програмування». Звичайно, є й ті хто не вірили в себе, не вірили в нашу школу, не хотіли спілкуватся або просто лінилися. Вони не досягли успіху у школі, не бачу сенсу приховувати це
Прем’єр міністр України перед початком вступної кампанії 2013 рекомендував учням обирати спеціальність «Програмування» та «Електроніка». Ти згоден, що на ринку праці в Україні затребувана професія веб-розробника?
Так, враховуючи що junior-developer (найнижча ланка у сходах програмістів) заробляє зараз 400-500 доларів США у нас в місті. Професія затребувана та непогано оплачувана.
Щоб встигати у навчанні та стати відмінним програмістом які якості потрібно мати?
Найперше, хочу зауважити, що є поширена думка, що програміст сидить на робочому місці та нічого не робить. Щоб бути успішним програмістом – потрібно завжди вдосконалювати свої вміння і знання. Адже всі ми знаємо, наскільки активно розвивається технічний прогрес. Ну і авжеж потрібні не аби які посидючість та терпіння. Щодо саме навчання – необхідно слухати поради викладача, якими б скаженими вони не здавалися, а також йти на контакт і не зникати на випадок будь-яких проблем.
Ви підтримуєте зв’язок з Вашими випускниками?
Так, авжеж, ми завжди раді нашим колишнім учням, якщо потрібно можемо порадити щось – онлайн зв’язок допомагає.
Які є плани на майбутнє?
Дуже хочеться змінити відношення до програмування у молоді Кіровограду за допомогою нашої школи. Також думаємо про власну фірму. Ще, дивимось у сторону підняття co-working’у у місті (що це таке – можна знайти у google )