На Одеській магістралі 169 поїздів затрималися цього року через несанкціоновані втручання в роботу пристроїв сигналізації та зв’язку

На Одеській магістралі 169 поїздів затрималися цього року через несанкціоновані втручання в роботу пристроїв сигналізації та зв'язку

Днями, через незаконне втручання невідомими у роботу релейної шафи прохідного світлофора №9 на перегоні Канатове – Трепівка, затримано 5 поїздів (з них 2 пасажирських) на загальний час 1 год. 34 хв. За даним фактом ведеться слідство. Однак, з початку року зловмисниками скоєно вже 35 випадків розукомплектування 43 релейних шаф інфраструктури залізниці. Усі релейні шафи, крім основних замкових пристроїв, були обладнані додатковими запірними пристроями та схемами контролю сигналізації відкриття їх дверей.

Кожен випадок втручання призводить до виходу з ладу пристроїв автоблокування та автоматичної переїзної сигналізації, що цілодобово здійснюють та регулюють безперебійний, безпечний рух поїздів і автотранспорту. Однак ситуація наближається до критичної, адже з геометричною прогресією зменшується і без того недостатній обмінний фонд приладів сигналізації, централізації та блокування.

Схоже на те, що низка втручань здійснюється одною групою осіб з автотранспортом, адже пристрої мають значну вагу, викрадаються шляхом індивідуального демонтажу кожного з реле без пошкодження плат з попереднім демонтажем дверей релейних шаф. Зловмисники, керуючись тільки власною вигодою, не зважають на дезорганізацію руху поїздів – з початку року, внаслідок втручань, затримано 169 поїздів на 119 год.

Для попередження та недопущення несанкціонованих втручань в роботу пристроїв сигналізації та зв’язку за 9 місяців 2019 року в господарстві встановили 234 додаткових запірних пристроїв на шафах, впроваджено сигналізацію контролю відкриття дверей, майже 200 дросель-трансформаторів обладнали залізобетонними саркофагами тощо. Однак за цей період зафіксовано 135 випадків навмисного розкрадання та пошкодження сторонніми особами пристроїв СЦБ (сигналізації, централізації та блокування) та зв’язку. Було викрадено 160 реле, 50 трансформаторів, 36 перетворювачів частоти, 309 метрів кабельної мережі, 40 акумуляторів та іншого обладнання інфраструктури, в тому числі пошкоджено 123 лінзових комплектів світлофорів. Сума фактичного збитку наразі сягнула 2 млн. грн.

Однак найголовніше чого не розуміють зловмисники – це загроза безпеці руху поїздів, а відповідно й пасажирів. Неможливо навіть передбачити до яких страшних наслідків у разі непередбачуваних обставин (поїзної обстановки, погодних умов, часу доби, способу втручання та пошкодження обладнання) можуть виникнути під час збою у роботі систем, що регулюють рух на станціях, перегонах, залізничних переїздах.

Прес-центр регіональної філії
“Одеська залізниця” АТ “Укрзалізниця”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *